سریال راز شکست نخوردن در یادگیری زبان انگلیسی (2)

چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم

بروزرسانی شده در 27ام مهر , 1399

سلام!‌

همانطور که قبلا قول دادیم در این مقاله که دومین مقاله از مقالات سریالی نکات کلیدی برای شکست نخوردن در یادگیری زبان انگلیسی مختص سایت گروه آموزشی راسا،rasazaban.com است به یکی از مهم‌ترین ترس‌­ها در یادگیری زبان انگلیسی که ترس از گرامر است می­‌پردازیم. اگر مقاله‌­ی اول را مطالعه نکرده­‌اید درخواست می‌­کنم این مقاله را در قسمت مقالات سایت گروه آموزشی راسا مطالعه کنید تا با اطلاعات بیشتری با ما همراه باشید.

خیلی‌­ها از گرامر زبان انگلیسی برای خود، یک پهلوان غول پیکر ساخته‌­اند که شکست دادن آن یا محال است یا در بهترین حالت آن‌قدر سخت که کمتر کسی از پس آن برمی‌آید.

اما باید به شما بگویم این پهلوان غول پیکر؛ پهلوان پنبه‌­ای بیش نیست!

اول از همه بیایید یک ابهام را برای همیشه برطرف کنیم.

ببینید دوستان! گرامر یکی از اصولی‌‌­ترین پیش‌­نیاز­های یادگیری زبان انگلیسی است. پس اول از همه این را بگویم که تبلیغاتی با محتوای یادگیری زبان بدون گرامر!!! دروغی بزرگ برای کلاشی و سودجویی است و بس!

گرامر در زبان انگلیسی دقیقا مثل جدول ضرب در ریاضی است اگر شما بدون دانستن جدول ضرب می‌­توانید اصولی و درست در ریاضی پیشرفت کنید در زبان انگلیسی هم بدون گرامر خواهید توانست!

فرض کنید شما می‌خواهید عدد 958 را در 17 ضرب کنید و نتیجه را بدست آورید!

قاعدتا اگر شما اصول اولیه و یکسری قالب‌­ها و چارچوب‌­ها را بدانید نه تنها این ضرب بلکه هر ضرب دیگری را با هر تعداد اعداد و ارقامی هم می‌توانید به راحتی حل کنید! زیرا فقط عددها تغییر می‌کند، اصول و قواعد یکی­‌ست! و با دانستن اصول به راحتی به نتیجه می‌­رسید.

در گرامر نیز دقیقا همین موضوع صادق است!

یکسری قالب‌­ها و چارچوب‌­ها وجود دارد و شما با دانستن آن قالب­‌ها و چارچوب‌­ها می‌­توانید در یادگیری گرامر موفق باشید، زیرا قالب‌­ها یکی‌­ست. و فقط کلمات عوض می‌شوند.

حالا که متوجه این امر شدید بیایید به یک سوال مهم بپردازیم:

آیا باید تمام گرامر را یاد بگیرید؟

پاسخ این سوال بستگی به شما و مقدار نیاز شما از زبان انگلیسی دارد.

اگر شما از زبان انگلیسی برای صحبت کردن در حد مطلوب نیاز دارید، فقط کافی‌­ست یک‌سری قواعد کلی و پرکاربرد گرامر را یاد بگیرید و برایتان کاملا کفایت می‌­کند.

اگر شما برای تحصیلات آکادمیک در دانشگاه‌­های معتبر به زبان انگلیسی نیاز دارید، خب قاعدتا باید مقدار بیشتری از گرامر را یاد بگیرید و به‌کار ببرید.

و در نهایت اگر شما زبان انگلیسی را به عنوان حرفه‌­ی خود انتخاب می­‌کنید مسلما باید تمام گرامر زبان انگلیسی را یاد بگیرید! زیرا این حرفه­‌ی شماست و شما هرچقدر در آن ماهر­تر و دانا­تر باشید قاعدتا موفق­‌تر خواهید بود.

در اینجا باز هم نکته­‌ای که در مقاله­‌ی اول به آن پرداختم را تکرار می‌کنم! انتظار موفقیت یک شبه را از خود نداشته باشید! به خودتان زمان بدهید؛ با تمرین و تمرکز زیاد قطعا موفق می‌­شوید. کافی‌­ست صبور باشید.

اما سوال مهم بعدی این­ است که چه منابعی را برای یادگیری گرامر مطالعه کنیم؟

در جواب این سوال باید بگویم در این زمینه می‌­توانید از یک استاد در این زمینه کمک بگیرید تا با توجه به مقدار نیاز شما از زبان انگلیسی به شما در این زمینه کمک کند. علاوه بر این کتاب‌­های مختلفی برای یادگیری گرامر وجود دارد که در زیر چند مورد از مهم‌ترین آن‌­ها را آورده شده است:

focus on grammar
English in use
grammar for IELTS & TOEFL

علاوه بر­ این گروه آموزشی راسا محصولی کامل و جامع را در زمینه گرامر زبان انگلیسی آماده کرده است که شما می‌­توانید از طریق همین سایت آن را تهیه کنید.

در این مقاله به صورت کاملا مختصر به یکی از ترس‌­های مهم در یادگیری زبان انگلیسی که ترس از گرامر است پرداختیم. در ادامه به چند نکته‌­ی مهم برای موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی خواهیم پرداخت. منتظر مقالات بعدی در سایت گروه آموزشی راسا باشید.

 با سپاس فراوان.

گروه آموزشی راسا.

منبع: گروه آموزشی راسا

لطفا نظر خودتان را در مورد این مقاله به ما بگویید.

مدرس زبان انگلیسی

سجاد شریفیان کیست؟

_ نویسنده کتاب خروج اضطراری در زمینه یادگیری زبان انگلیسی که تمام بیراهه‌های مسیر یادگیری این زبان را به شما نشان می‌دهد.
_ مدرس زبان انگلیسی، او به مدت ۸ سال است بصورت آفلاین و حضوری در زمینه آموزش زبان انگلیسی فعالیت کرده ، تحقیقات زیادی در این زمینه انجام داده و دانشجویان موفق زیادی داشته است.
_ مدیر سایت راسازبان که در زمینه آموزش نوین و آنلاین زبان انگلیسی شروع به کار کرده و به شما کمک می‌کند راهی هموار برای یادگیری زبان انگلیسی را دنبال کنید.

سمت راست بالاترین امتیاز است! چپ کمترین!

میانگین امتیاز تعداد آرا

تا به حال رای داده نشده است. اولین نفر باشید!

تمام آموزش‌های رازهای یادگیری زبان انگیسی را تماشا کنید

نویسنده: سجاد شریفیان
منبع: سایت راسا زبان
بخشی از کتاب خروج اضطراری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *