دانلود چک لیست حرفه‌ای راحت آموزشی انگلیسی در خانه

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

لطفا فارسی تایپ کنید
ایمیل اصلی‌تان را وارد کنید
صحیح وارد کنید مثل ۰۹۱۲۳۴۵۶۷۸۹

یادگیری زبان انگلیسی در خانه

چگونه زبان انگلیسی در خانه یاد بگیریم و تمرین کنیم؟

با استفاده از چک لیست زیر می‌توانید با برنامه‌ریزی منظم زبان انگلیسی را در خانه مطالعه کنید. بر روی دکمه زیر کلیک کنید و چک لیست را دانلود کنید. در نظر داشته باشید ویدئو زیر نیز قدم‌های یادگیری زبان انگلیسی در خانه را به شما معرفی می‌کند.

 

سلام دوستان عزیز راسا زبان، در این مقاله ویژه می‌خواهیم در مورد یادگیری زبان انگلیسی در خانه صحبت کنیم. امروزه خیلی از افراد به خاطر مشغله‌های زیاد مجبور هستند که ساعت‌های بیشتری را مشغول به کار باشند و به همین دلیل شاید وقت آن را پیدا نکنند که سر کلاس زبان انگلیسی حاضر شوند، حالا هر نوع کلاسی، و به دنبال این هستند که در خانه زبان انگلیسی را یاد بگیرند. من سجاد شریفیان به همراه تیم گروه راسا زبان تصمیم داریم که تمام روش‌هایی که می‌شود زبان انگلیسی در خانه یاد گرفت را به شما دوستان عزیز معرفی کنیم و قدم قدم آن‌ها را معرفی کنیم.

به طور کلی تقویت زبان انگلیسی در خانه را به دو قسمت می‌شود تقسیم کرد:
ابزارهای مطالعه زبان انگلیسی در خانه
روش‌های یادگیری پیشرفته (کلاس‌های آنلاین و آموزش آنلاین)

یادگیری زبان انگلیسی در خانه

ابزارهای مطالعه و یادگیری زبان انگلیسی در خانه

۱. کتاب
۲. فیلم
۳. موسیقی

۱. کتاب

مهم‌ترین وسیله یادگیری هر چیزی کتاب است و زبان انگلیسی هم از این قاعده مستثنا نیست! پس مستقیم بریم سراغ اینکه ببینیم کتاب‌های آموزشی زبان انگلیسی چی هستند و تعدادی آن‌ها را نام ببریم. یکی از اساسی‌ترین ابزار برای یادگیری انگلیسی در خانه کتاب است.

بهتر است اول این را بگویم این معرفی‌ها به درد افرادی می‌خورد که کمی از زبان انگلیسی می‌داند و استفاده از این ابزار کمک بزرگی به آن‌ها می‌کند و اگر فردی هستید که اصلا زبان کار نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنم که به قسمت کلاس آنلاین در این مقاله بروید و آن قسمت را مطالعه یا تماشا کنید.

خب، کتاب‌های آموزشی به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ مانند یادگیری زبان انگلیسی که مکالمه، گرامر، لغت و… دارد کتاب‌ها هم همین‌گونه هستند. کتاب‌های مثل اینترچنج، تاچ استون، تاپ ناچ این‌ها کتاب‌های آموزشی هستند که معمولا مدرس باید با شما کار کنند و به صورت خودخوان، خواندن آن‌ها کمی سخت است!

خواندن کتاب

کتاب‌های آموزشی مکالمه :

کتاب‌هایی که برای مکالمه مناسب باشند، کتاب‌هایی هستند که دارای جمله‌های زیادی هستند، کتاب‌های ایرانی مثل جملات کلیدی منوچهر سرخابی ابتدایی و پیشرفته، اصطلاحات منوچهر سرخابی، کتاب‌های کمی حرفه‌ای‌تر کتاب‌های آکسفورد اسکیلز و خیلی حرفه‌ای کتاب‌های مکالمه و اسپیکینگ برای آیلتس مناسب و عالی هستند. تمام این کتاب‌ها درس بندی دارند و به همراه صوت هستند می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

نکته مهم:

گروه راسا زبان نیز برای شما تدارک‌های ویژه‌ای دیده است که می‌توانید مجموعه شاه کلید مکالمه را رایگان دانلود و از آن نیز استفاده کنید.
اگر دنبال ابزار حرفه‌ای‌تر هستید به شما پکیج مکالمه زبان انگلیسی را پیشنهاد می‌کنم، از آن استفاده کنید.

کتاب‌های آموزشی گرامر و تقویت آن:

کتاب‌هایی که برای گرامر مناسب باشند، کتاب‌هایی هستند که ریز و درشت گرامر را جمع‌آوری کرده و همراه با تمرین هستند، کتاب‌های مثل گرامر این یوز (grammar in use) که سطح‌بندی‌های زیادی دارد و خیلی حرفه‌ای کتاب‌های گرامر برای آیلتس و تافل مناسب و عالی هستند. تمام این کتاب‌ها درس بندی دارند و به همراه تمرین هستند می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

نکته مهم:

اگر هنوز فکر می‌کنید گرامر زبان انگلیسی مهم نیست و نباید آن خواند کتاب الکترونیکی رازهای یادگیری گرامر را رایگان دانلود و از آن نیز استفاده کنید.
اگر دنبال ابزار حرفه‌ای‌تر هستید به شما پکیج ۰ تا ۱۰۰ گرامر زبان انگلیسی را پیشنهاد می‌کنم، از آن استفاده کنید.

رازهای یادگیری گرامر را می‌بینم

برای دیگر قسمت‌ها مانند لسینیگ و درک مطلب نیز کتاب‌های هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید اما استفاده کردن از همین ابزارهایی که گفته شد، شما می‌توانید در زبان انگلیسی کامل حرفه‌ای شوید.

کتاب‌های داستان برای یادگیری زبان انگلیسی:

یکی دیگر ابزار عالی برای یادگیری، مخصوصا یادگیری زبان انگلیسی در خانه کتاب‌های داستان است. من همیشه وقتی حضوری تدریس می‌کردم کتاب‌های داستان را برای تمرین در خانه به دانشجویانم پیشنهاد می‌دادم و به آن‌ها تکالیفی را می‌دادم تا زبان انگلیسی را در خانه نیز تمرین بکنند و در چک لیستی که در این صفحه برای شما گذاشته شده است نیز می‌توانید استفاده کنید.
و اما کتاب‌های داستان، از سطح مبتدی شروع می‌شود و تا استیج ۶ سطح‌بندی می‌شود. بنا به لول خودتان می‌توانید کتاب‌هایی را انتخاب کنید و مطالعه کنید. بعد از این سطح‌ها هم کتاب‌های داستانی بلند و رمان‌ها برای خواندن عالی هست. افرادی که به کتاب خواندن و زبان انگلیسی علاقه دارید کتاب داستان و رمان خواندن برای شما عالی است.

۲. فیلم:

بدون شک یکی از کاربری‌ترین و پر استفاده‌ترین ابزار برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه فیلم و سریال زبان اصلی است. من خودم زبان انگلیسی را بیشتر با فیلم یاد گرفتم و این یک سبک زندگی برای من شده است. برای نحوه یادگیری می‌توانید به صفحه‌ای مراجعه کنید که کامل در مورد چگونگی یادگیری زبان انگلیسی با فیلم هست بروید و کامل چگونگی یادگیری زبان انگلیسی با فیلم را یاد بگیرید ولی در این قسمت بیشتر می‌خواهیم نوع فیلم‌ها را بشناسیم و اینکه واقعا می‌شود با فیلم زبان انگلیسی یاد گرفت یا خیر!

اگر شما از دسته افرادی هستید که می‌خواهید در خانه زبان انگلیسی یاد بگیرید به شما پیشنهاد می‌دهم که فیلم را حتما در قسمتی از برنامه زبان انگلیسی بیاورید. در صفحه اصلی یادگیری زبان انگلیسی با فیلم توضیح دادم و باز نیز اینجا می‌گویم فیلم‌ها را اول با زیرنویس زبان انگلیسی تماشا کنید و بعد از متن را یادداشت کنید، متن را ترجمه کنید و باز چندین بار فیلم را تماشا کنید و بعد خواهید دید که چقدر به شما کمک می‌کند.

تماشا کردن فیلم برای یادگیری زبان انگلیسی

نوع فیلم‌ها برای تقویت یادگیری زبان انگلیسی در خانه:

نوع فیلم یا همان ژانر فیلم، بستگی به علاقه خودتان دارد. من فیلم‌های اکشن و کمدی را دوست دارم و یک سری افراد فیلم‌های درام را دوست دارند، عده‌ای ترسناک و … . شما باید اول با فیلم ارتباط برقرار کنید و بعد آن فیلم را برای یادگیری زبان بگذارید. این را فراموش نکنید که شبی یک فیلم زبان اصلی تماشا کنید و سعی کنید کلماتی که نمی‌شناسید را یاد بگیرید و آن را یادداشت کنید و حفظ کنید. نحوه یادگیری لغات را نیز در صفحه آموزش انگلیسی گفته‌ام که می‌توانید آن را بخوانید. همچنین تکنیک‌های زیادتری برای یادگیری لغات گفته‌ام که در پکیج گنجینه پنهان زبان انگلیسی است.

۳. موسیقی و تاثیر آن:

یکی دیگر از راه‌های یادگیری زبان انگلیسی در خانه موسیقی است. شما به راحتی می‌توانید زبان انگلیسی خودتان را قوی کنید فقط با استفاده از موسیقی!
شما باید موسیقی مورد علاقه‌تان را پیدا کنید و بعد اسم موسیقی را در گوگل سرچ کند و در آخر آن lyrics تایپ کنید. بعد اکثر آهنگ‌ها خود گوگل یا سایت‌های دیگر متن آهنگ را برای شما می‌آورد بعد متن آهنگ را یادداشت کنید، ترجمه کنید و چندین بار همراه با آهنگ بخوانید یا گوش بدهید تا دقیق در ذهن شما بنشیند، شما اگر ۲۰-۳۰ آهنگ را این‌گونه کار و تمرین کنید به راحتی هر آهنگی را گوش دهید می‌توانید آن را متوجه شوید. آهنگ و فیلم هم مکالمه و هم لیسنینگ قدرت شنوایی شما را قوی می‌کند. این دو قسمت را جدی بگیرید.
اگر می‌خواهید روش‌های حرفه‌ای‌تر یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی را یاد بگیرید بهتر است که از پکیج گنجینه پنهان زبان انگلیسی استفاده کنید.

گوش دادن به موسیقی برای یادگیری زبان انگلیسی

روش‌های پیشرفته یادگیری زبان انگلیسی در خانه (کلاس آنلاین)

یکی از جدیدترین روش‌های برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه، کلاس‌های آنلاین هست. یک دقیقه فکر کنید! کلاس آنلاین، یعنی بدون هیچ درد سر و داستان‌های کلاس‌های معمولی می‌توانی زبان یاد بگیری و در مکان که دوست داری!

کلاس آنلاین یا دوره آنلاین چیست؟

تاثیرگذارترین ابزار برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه دوره آنلاین است. در این قسمت فقط از کلاس‌های آنلاین راسا زبان به شما می‌گویم و اگر بیشتر در مورد کلاس‌های آنلاین می‌خواهید بدانید بهتر است که صفحه کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی را مطالعه فرمایید.
کلاس آنلاین راسا زبان تدریس کتاب‌های اینترچنج هست که همراه با جزوه لغات و گرامر و تمرین تخصصی راسا زبان هست. این کلاس‌ها شامل ۴ سطح هست و هر سطح شامل چند دوره می‌باشد که در قسمت آموزش‌های آنلاین راسا می‌توانید آن‌ها را ببینید. کلاس آنلاین شامل ویدئو آموزشی است که هر درس به صورت ویدئویی درس داده می‌شود و در جزوه باید همراه با درس تمرین‌ها را انجام دهید و گرامر و لغات نیز برای شما آورده شده است. بعد از اتمام هر درس هم باید جواب تمرین‌ها را برای مدرس خود ارسال کنید که جواب تمرین‌ها به صورت ویدئو در قالب ویدئو B برای شما ارسال خواهد شد. پیشنهاد می‌دهم برای آشنایی بیشتر در مورد کلاس‌های آنلاین صفحه زیر را مطالعه کنید.

کلاس آنلاین از نظر اقتصادی چگونه است؟

مهم‌ترین قسمت این است که دوره‌های آنلاین خیلی مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه است. اگر فقط بخواهیم از نظر کلاس‌ها مقایسه کنیم، به نظر من کلاس آنلاین به صرفه‌تر است و جالب‌تر از آن این است که کلاس آنلاین را بارها و بارها استفاده کنید ولی کلاس‌های معمولی تنها یک بار می‌توانید آن را استفاده کنید دیگر نمی‌توانید موارد درس داده شده را استفاده کنید!
از نظر دیگر فقط رفت و آمد کلاس‌های معمولی را بخواهید نیز حساب کنید به شدت کلاس آنلاین به صرفه است.

باز هم می‌گویم برای اطلاعات بیشتر از کلاس آنلاین حتما صفحه اختصاصی کلاس آنلاین را مطالعه کنید.

امیدوارم این مقاله برای شما دوستان عزیز کارآمد باشد و بتوانید از آن استفاده لازم و کافی داشته باشید. چک لیست این قسمت را دانلود کنید و حتما برنامه خوبی برای خودتان داشته باشید. یادگیری زبان انگلیسی در خانه راحت است و بی‌دردسر همین الان شروع کنید.

مقاله‌های راسا زبان نیز می‌تواند به شما کمک کند، از آن‌ها استفاده کنید.

درس‌های راز یادگیری انگلیسی

تمام درس‌های رازهای یادگیری را مطالعه کنید تا راحت انگیسی را رایگان در خانه تماشا کنید.

21 دیدگاه برای “یادگیری زبان انگلیسی در خانه

  1. English lover گفته:

    خیلی خوب بود! کامل و جامع. از چک لیست هم استفاده می‌کنیم سپاس از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *