سریال راز شکست نخوردن در یادگیری زبان انگلیسی (1)

رازهای یادگیری زبان انگلیسی

بروزرسانی شده در 26ام مهر , 1398

یادگیری زبان انگلیسی
گروه آموزشی راسا

سلام!

در این مقاله که بخشی از مقالات سریالی نکات کلیدی برای شکست نخوردن در یادگیری زبان انگلیسی مختص سایت گروه آموزشی راسا است سعی می‌­کنیم تا مهم‌ترین و کلیدی­‌ترین نکات برای شکست نخوردن در زبان انگلیسی که مهم‌‌ترین زبان زنده‌­ی دنیا می­‌باشد را با شما در میان بگذاریم.

نکته ­اساسی که شما نه‌‌تنها در یادگیری زبان انگلیسی بلکه در تمام زندگی خود باید مدنظر قرار دهید این است که شما زمانی در کاری موفق هستید که به آن علاقه‌­مند باشید. محال است شما در کاری که به آن علاقه‌­ی زیادی ندارید موفقیت زیادی کسب کنید. پس اول‌ازهمه سعی کنید علاقه­‌ی خود را برای یادگیری زبان انگلیسی افزایش دهید.

حال به سراغ چند نکته کلیدی برای شکست نخوردن در یادگیری زبان انگلیسی برویم:

اولین مانع مهم برای یادگیری زبان انگلیسی ترس است. ترس از یاد نگرفتن زبان انگلیسی، ترس از اینکه نتوانید زبان انگلیسی را به‌درستی صحبت کنید و در گفتگو با دیگران کم بیاورید!

یکی دیگر از ترس‌­‌های مهم، ترس از گرامر است. موضوعی که خیلی­­‌ها فکر می‌­کنند غول بزرگی است و یادگیری آن غیر­ممکن.

و ترس­‌های دیگر…!

اولین نکته­‌ای که دراین‌‌باره می­توانم به شما بگویم این است که باید صبور باشید و به قانون تکامل ایمان داشته باشید! به هر چیزی که در اطرافتان هست فکر کنید می‌­بینید یک‌شبه درست و تکمیل‌‌نشده است! به یک دونده­‌ی دو­ سرعت فکر کنید! مطمئنا آن شخص در زمان تولد خیلی نحیف بوده و توانایی هیچ کاری را ندارد، دقیقاً شبیه تمام نوزادان! اما باگذشت زمان کم­کم نشستن را یاد می­‌گیرد، بعد می­‌ایستد، بعد به کمک دیگران  چند قدم راه می‌­رود و همین‌­طور ادامه پیدا می‌­کند تا روزی که می‌­تواند یکی از بهترین دوندگان جهان باشد!

در مورد یادگیری زبان انگلیسی هم همین‌­طور است! از خودتان انتظار این را نداشته باشید که یک‌شبه استاد زبان انگلیسی شوید! یک‌‌شبه مثل یک انگلیسی‌‌زبان، انگلیسی صحبت کنید! این امکان ندارد، شما به زمان نیاز دارید، به تمرین و تمرین و تمرین. باید در این راه مصمم باشید.

تبلیغات این‌­چنینی که به شما می­گویند شما می­توانید در طی مدتی کوتاهی کاملن زبان را یاد گرفته و انگلیسی صحبت کنید را به فراموشی بسپارید! ما در گروه آموزشی راسا هرگز چنین وعده‌­ای به شما نخواهیم داد زیرا این تبلیغات دروغی بیش نیست! برای اینکه برای شما دلیلی قانع­‌کننده بیاورم از شما می‌­خواهم به روند یادگیری زبان مادری خود فکر کنید! شما پس از مدت کوتاهی از بدو تولد می‌­توانستید زبان مادری خود را بی‌‌عیب و نقص صحبت کنید؟!! بعید می­دانم کسی جواب مثبت برای این سؤال داشته باشد. ما چندین سال در حال آزمون‌‌و‌خطا بودیم تا بتوانیم فارسی را که زبان مادری ماست به‌­صورت قابل قبولی صحبت کنیم! حال‌‌آنکه در یادگیری زبان مادری یک فاکتور مهم وجود دارد که در یادگیری زبان دوم از آن بی‌­بهره‌­ایم! و آن‌‌هم این است که ما در محیطی زندگی می‌­کردیم که تقریبا تمام افراد نزدیک ما هم به این زبان برای صحبت می‌­کردند و این خیلی برای یادگیری زبان فارسی به ما کمک کرد.

پس بازهم تکرار می­کنم صبور باشید و به خودتان زمان بدهید. هیچ‌چیز یک‌‌شبه اتفاق نمی­‌افتد. قول می‌­دهم اگر صبور باشید و با تمرکز به یادگیری ادامه دهید، چندی بعد به ترس‌­های امروزتان می­‌خندید.

گروه آموزشی راسا
یادگیری صحیح زیان انگلیسی

لذا بازهم تکرار می­‌کنم به‌‌هیچ‌‌عنوان انتظار نداشته باشید ظرف یک مدت کوتاه به نتیجه فوق‌­العاده‌­ای برسید. قاعده‌­ای وجود دارد که می‌­گوید برای موفقیت در یک موضوع باید زمانی بین 4000 تا 5000 ساعت را با تمرکز به آن اختصاص دهید. حال ممکن است این زمان را ظرف یک سال وقت بگذارید، یا ممکن است 10 سال طول بکشد تا شما این مقدار زمان را با تمرکز بر روی موضوعی زمان بگذارید. این به خودتان بستگی دارد. ولی مطمئنا باید زمانی تقریبا نزدیک به این را به این موضوع اختصاص دهید.

مورد بعدی که به آن خواهیم پرداخت ترس از پهلوان‌‌پنبه‌‌ی زبان انگلیسی یعنی گرامر است! اینکه چرا از واژه پهلوان‌‌پنبه استفاده کردم دلیلی منطقی برای آن دارم که در قسمت بعدی این سلسله مقالات به آن خواهیم پرداخت. منتظر این مقاله در سایت گروه آموزشی راسا باشید.

 با سپاس فراوان.

گروه آموزشی راسا.

منبع: گروه آموزشی راسا

لطفا نظر خودتان را در مورد این مقاله به ما بگویید.

مدرس زبان انگلیسی

سجاد شریفیان کیست؟

_ نویسنده کتاب خروج اضطراری در زمینه یادگیری زبان انگلیسی که تمام بیراهه‌های مسیر یادگیری این زبان را به شما نشان می‌دهد.
_ مدرس زبان انگلیسی، او به مدت ۸ سال است بصورت آفلاین و حضوری در زمینه آموزش زبان انگلیسی فعالیت کرده ، تحقیقات زیادی در این زمینه انجام داده و دانشجویان موفق زیادی داشته است.
_ مدیر سایت راسازبان که در زمینه آموزش نوین و آنلاین زبان انگلیسی شروع به کار کرده و به شما کمک می‌کند راهی هموار برای یادگیری زبان انگلیسی را دنبال کنید.

سمت راست بالاترین امتیاز است! چپ کمترین!

میانگین امتیاز تعداد آرا

تا به حال رای داده نشده است. اولین نفر باشید!

تمام آموزش‌های رازهای یادگیری زبان انگیسی را تماشا کنید

نویسنده: سجاد شریفیان
منبع: سایت راسا زبان
بخشی از کتاب خروج اضطراری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا ایمیل خودتان را وارد کنید

اگر عضو نیستید موبایل خودتان وارد کنید

برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد